POPULARNA ZNANOST

Najnovije vijesti iz znanosti

Prirodne znanosti Fizika Znanstvenici potvrdili postojanje "božje čestice"
Greška
  • MMS Blog needs PHP's ICONV extension to function. Read more

Znanstvenici potvrdili postojanje "božje čestice"

Ona se u jednadžbama fizičara provlači još od 1964. godine. Higgsova ili kako je još zovu "božja čestica", jedino je objašnjenje zašto materija ima masu. Znanstvenici tvrde da su dokazali njezino postojanje.

U potrazi za tzv. Higgsovim bozonom znanstvenici Centra za nuklearnu fiziku CERN otkrili su potpuno novu česticu. Podaci koji su prikupljeni tijekom pokusa još uvijek se provjeravaju, ali sve ukazuje na to da nova čestica u potpunosti odgovara traženom bozonu koji se u znanosti još naziva i "božja čestica".

Do otkrića se došlo u najvećem akceleratoru na svijetu koji se nalazi na francusko-švicarskoj granici. Riječ je o prstenastom tunelu koji je dug čak 27 kilometara i u kojem se izazivaju sudari protona koji se kreću brzinom koja skoro dostiže brzinu svjetlosti.

Četiri desetljeća potrage
Potraga za Higgsovim bozonom traje već skoro 40 godina. Njegovo postojanje se dosad temeljilo samo na tezi i na teorijskim jednadžbama kojima je fizika elementarnih čestica objašnjavala proces nastanka svemira nakon "Velikog praska". U svim tim jednadžbama je bozon, nazvan po britanskom fizičaru Peteru Higgsu, bio odgovoran za postojanje mase.
Simulirani model sudara protona u akceleratoru

U trag ovom bozonu se ušlo razbijanjem protona u akceleratoru CERN, potvrdio je za Spiegel Online Thomas Müller s Instituta za tehnologiju Sveučilišta u Karlsruheu: "Prilikom eksperimenta smo otkrili signal koji potječe od potpuno nove čestice. Prilično smo sigurni da se radi o Higgsovom bozonu. Ova čestica je u potpunosti kompatibilna s Higgsovim bozonom s kojim smo računali u standardnom modelu elementarne fizike."
Vjerojatnost da se ne radi o "božjoj čestici" iznosi svega 1:1.000.000 (jedan naprema milijun), prenose izvori u centru CERN.

Ostatak pročitajte na dw.de