POPULARNA ZNANOST

Najnovije vijesti iz znanosti

Prirodne znanosti Fizika Smrt svemira će biti zbog Higgsova bozona
Greška
  • MMS Blog needs PHP's ICONV extension to function. Read more

Smrt svemira će biti zbog Higgsova bozona

Otkriće Higgsova bozona, od strane američkog fizičara, mu je omogućio da predvidjeti smrt svemira. To će biti zbog uništenja temeljne nestabilnosti, koja je povezana sa svojstvima elementarnih čestica.

Do ovog zaključka je došao istraživač pri Nacionalnom Accelerator Laboratory u Enrico Fermi Joseph Lykken. Svoju hipotezu je predstavio u Bostonu na godišnjem sastanku Američkog udruženja, organizaciji za promicanje razvoja znanosti.

Radom na Large Hadron Collider (LHC), Lykken srpnja 2012, je zajedno sa svojim kolegama otkrio Higgsov bozon. Njegovo postojanje je predviđeno od strane znanstvenika sredinom 1960-ih. Pretpostavlja se da je ovaj bozon tokom Velikog praska dao masu svim ostalim česticama.

Ipak dugo vremena masu Higgsova bozona znanstvenici nisu mogli odrediti. I baš prošlog ljeta, mjerenja od strane LHC, pokazali su da je masa 126 GeV.

Do smrti svemira proćiće još dosta vremena. Prema izračunima fizike, to će se dogoditi kada se Zemlja i Sunce neće biti već nekoliko desetaka milijardi godina.

Ako masa Higgsova bozona, kako ističe znanstvenik, čak i ako je samo nekoliko posto različite od predviđene svemir bi mogao pobjeći smrti. "Sa promjenom nekih parametara za standardni model elementarnih čestica, možemo dobiti različite sudbine svemira" - zaključio Lykken.

Ostatak pročitajte na net.hr